Grupa II

W naszej grupie jest 26 dzieci. Pracują z nami nauczycielki: Ewa Wójcik i Marta Czarczyńska   Pomaga im p. Agnieszka Wojnar.

 

 

Rodziców zapraszamy na konsultacje  w ustalonym indywidualnie z nauczycielkami terminie.

 

Co miesiąc przedstawiamy Państwu zakres tematów i umiejętności, nad którymi pracujemy.

Oto plan LUTY na 2020 roku:

 

I. ZABAWY Z LITERKAMI


Dziecko:
- doskonali umiejętności skupiania uwagi podczas słuchania czytanego tekstu,
- potrafi wypowiadać się na wskazany temat,
- czynnie uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczycielkę,
- potrafi tworzyć zbiory i przeliczać elementy znajdujące się w nich,
- doskonali sprawność manualną podczas zabaw plastycznych,
- potrafi rozpoznać litery ze swojego imienia,
- potrafi ułożyć z liter swoje imię,
- doskonali słuch fonematyczny, dzieli wyrazy na sylaby, oraz próbuje wybrzmiewać głoski w nagłosie,
- odczytuje proste sylaby,
- wyszukuje takie same litery,
- globalnie odczytuje wyrazy,
- próbuje odtwarzać kształty wybranych liter,
- bawi się swoimi wizytówkami,
- szybko reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy,
- sprząta swoje miejsce pracy,
- doskonali spostrzegawczość wzrokową, zapamiętywanie i koncentrację,

 

II. W KRAINIE FIGUR GEOMETRYCZNYCH


Dziecko:
- zna nazwy figur geometrycznych
( koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
- potrafi je odszukać w najbliższym otoczeniu
- przestrzega reguł zabawy
- klasyfikuje i segreguje figury według
wielkości, kształtu, koloru
- uważnie słucha poleceń nauczyciela
- reaguje na sygnał wzrokowy i słuchowy
- koduje regularność rytmiczną – układa szlaczek z figur
geometrycznych
- projektuje dowolną kompozycje z figur geometrycznych
- stosuje się do zasad gier

 

III. W KRAINIE UCZUĆ


Dziecko:

- rozpoznaje emocje zarówno u siebie jak i innych takie jak smutek, radość, złość,
- stara się radzić sobie ze złością,
- zna sposoby radzenia sobie ze złością i smutkiem,
- zgodnie bawi się wspólnymi zabawkami,
- swobodnie wypowiada własne myśli i spostrzeżenia,
- posługuje się określeniami związanymi z długością i wysokością ( wysoki –niski, wyższy – niższy- średni, długi – krótki, dłuższy niż – krótszy niż),
- wypowiada się w formie plastycznej,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- reaguje na polecenia nauczycielki.
IV. KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM
Dziecko:
- zna zawody ludzi związanych z powstawaniem książki
- potrafi wymienić podstawowe elementy budowy książki
- zna zasady higieny czytania
- rozwiązuje zagadki słowne
- zna prezentowane bajki i ich bohaterów
- potrafi zaprezentować swoją ulubiona książeczkę
- potrafi wymienić korzyści płynące z czytania książek
- współpracuje z innymi dziećmi
- rozumie pojęcie tyle samo
- próbuje posługiwać się nożyczkami, wycinając dowolne kształty
-doskonali motorykę małą


Piosenki i wierszyki 

„Abecadło” J. Tuwim
Abecadło z pieca spadło,
O ziemię się hukło,
Rozsypało się po kątach,
Strasznie się potłukło:
I -- zgubiło kropeczkę,
H -- złamało kładeczkę,
B -- zbiło sobie brzuszki,
A -- zwichnęło nóżki,
O -- jak balon pękło,
aż się P przelękło.
T -- daszek zgubiło,
L -- do U wskoczyło,
S -- się wyprostowało,
R -- prawą nogę złamało,
W -- stanęło do góry dnem
i udaje, że jest M.

„PAJACYK” – M.Platy
Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?
Jest koło , kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
A na tej głowie trójkątna czapeczka.
Kwadrat to brzuszek,
Oczy i nosek są krąglutkie jak groszek.
Nogi pajaca – prostokąciki,
Na nich z kwadratów małe buciki.
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.

„KSIĄŻKI” – B. Forma
W książkach bajki, w książkach wiersze,
baśnie i opowiadania.
Chcesz je poznać? Nic trudnego -
nie stroń nigdy od czytania.

W książkach wiedza jest ukryta
ten jest mądry - kto wciąż czyta.
Zapamiętaj - w wolnej chwili
książka życie ci umili.

„Złośnik” K. Rogulski
Złośnik to jest taki ktoś,
Kto uwielbia słowo „złość”.
I nie umie ukryć złości,
Gdy mu złość na twarz zagości.
Zaraz krzyczy, zaraz tupie,
Zaraz woła: „Toż to głupie!”
Przy tym dłonie ściska w pięści
I zębami głośno chrzęści.
W jednej chwili jest różowy,
W drugiej całkiem purpurowy,
W trzeciej biały tak jak kości...
Tak się właśnie złośnik złości!