Grupa III

Nasza grupa liczy 26 dzieci. Pracują z nami nauczycielki : Alicja Dąbrowska i Aleksandra Jerzykiewicz, a pomaga im p. Teresa Orynek.

 

Rodziców zapraszamy na konsultacje indywidualne - prosimy o bezpośrednie umawianie się.

 

Co miesiąc przedstawiamy Państwu zakres tematów i umiejętności, nad którymi pracujemy.

Oto plan na czerwiec 2019 roku:

 

I. PRAWA DZIECKA WG KORCZAKA
Dziecko:
- poznaje swoje prawa;
- dostrzega potrzebę tworzenia praw i norm;
- potrafi formułować podstawowe powinności moralne;
- zbiera najważniejsze prawa w „Minikatalog”;
- wie, że wszyscy mają równe prawa;
- rozumie, że każdy ma prawa i obowiązki;
- tworzy atmosferę radości, przyjaźni i zaufania;
- aktywnie współpracuje z grupą;
- przestrzega reguł w domino liczbowe, określa liczbę oczek bez konieczności liczenia;
- odróżnia strony własnego ciała – strona prawa i strona lewa.

II. Z WIZYTĄ W ZOO
Dziecko:
-poznaje nazwy i wygląd zwierząt egzotycznych
-określa cechy charakterystyczne zwierząt
-nabywa umiejętności budowania opowieści słownych na podstawie opowiadania
-samodzielne wybiera materiały do wykonania pracy
-czyta globalnie nazwy zwierząt
-kształtuje logiczne myślenie
-dokładnie wykonuje pracę
-śpiewa piosenkę
-gra na wybranych instrumentach
-rozwiązuje zagadki słuchowe
-kształtuje umiejętność logicznego myślenia
-utrwala umiejętność liczenia
-doskonali umiejętność wykonywania działań


III. NIECH ŻYJĄ WAKACJE

Dziecko:
- określa pogodę oraz zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla lata,
- zna zasady bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych i wodnych, zachowania się w lesie, w polu, na wycieczce i w czasie burzy,
- wyraża swoje myśli i uczucia w sposób zrozumiały dla otoczenia,
- klasyfikuje przedmioty według kształtu,
- dzieli zbiór na podzbiory,
- rozumie stałość liczby elementów w zbiorze, mimo zmian ich ułożenia,
- określa, co znajduje się na pierwszym, drugim i trzecim planie obrazka,
- rozpoznaje dotykiem różne przedmioty i określa ich fakturę oraz materiał, z jakiego zostały zrobione.
- określenia pogodę oraz zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla lata,
- rozwijania logiczne myślenie,
- utrwala wygląd mapy Polski,
- odszukuje regiony Polski (mazury, góry, morze),
-doskonali umiejętność gry na wybranych instrumentach
-śpiewa piosenkę „Niech żyją wakacje”
-zna zasady bezpieczeństwa podczas pobytu nad wodą
-ma orientacje w schemacie własnego ciała
- posługuje się określeniami: tyle samo, mniej, więcej, za mało – trzeba dolać, za dużo – trzeba odlać.