Grupa V

 Grupa V to dzieci w wieku 6 lat.

W naszej grupie pracują  dwie panie nauczycielki: Katarzyna Bastkowska i Magdalena Drózd.
Dziećmi opiekuje się również pani Krystyna Siedlecka.

 

 

Oto plan na maj 2019:


Tajemnice książek


poznanie znaku graficznego głoski j, J na podstawie wyrazów jajko, jeden i Jan
utrwalanie liczebników porządkowych


Dziecko:
- rozwija zainteresowania czytaniem,
- doskonali umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji w książkach,
- potrafi wypowiadać się i zadawać pytania na podane tematy,
- poznaje nazwy zawodów związanych z powstawaniem książki: autor, redaktor, ilustrator, drukarz, wydawca,
- wie jakie są różnice i podobieństwa między biblioteką i księgarnią,
- poznaje proces powstawania papieru,
- wykonuje książeczki z ilustracjami i podpisami,
- poznaje efekt odbicia i symetrii,
- uczy się projektować korzystając z efektów symetrii,
- eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem rozwijając wyobraźnię muzyczną,
- nabiera większej świadomości i kontroli nad własnym ciałem i wytrzymałością.


W krainie muzyki


poznanie znaku graficznego głoski h, H na podstawie wyrazów harfa i Hanka
liczenie w dużym zakresie


Dziecko:
- nazywa instrumenty muzyczne,
- poznaje kompozycje Fryderyka Chopina,
- rozwija zainteresowania dźwiękami wydawanymi przez przedmioty inne
niż typowe instrumenty,
- rozumie, że jest odpowiedzialne za swoje samopoczucie i zdrowie,
- wie jakie trudności mają osoby z uszkodzonym słuchem,
- uczy się empatii w stosunku do osób z niepełnosprawnością,
- rozwija słuch fonemowy poprzez tworzenie i odtwarzanie rytmów słuchowych,
- poznaje pojemności opakowań płynów: pół litra, litr, dwa litry,
- rozumie sens pomiaru płynów,
- tworzy wizualizacje muzyczno-ruchowe,
- kształtuje wrażliwość muzyczną poprzez eksperymentowanie z rytmem i dźwiękami.


Święto rodziny


poznanie znaku graficznego głoski z, Z na podstawie wyrazów zegar, znak i Zuzanka
utrwalanie liczebników porządkowych


Dziecko:
- doskonali umiejętność wypowiadania się na zadany temat,
- opisuje postaci słowami, ruchem i gestem,
- utrwala nazewnictwo związane z relacjami w rodzinie,
- wzmacnia poczucie przynależności do rodziny,
- rozwija kompetencje językowe poprzez zabawy słownikowe,
- doskonali analizę i syntezę sylabową i głoskową,
- konstruuje wagę i rozumie na czym polega ustalanie ciężaru przedmiotów,
- poznaje umowy dotyczące ciężaru: jeden kilogram, pół kilograma,
- wykonuje estetycznie prezenty dla najbliższych,
- ćwiczy zręczność, miękkość odbicia i skoku.

 


Dzieci świata


utrwalanie znaku graficznego poznanych głosek
utrwalanie cyfr 1-9, liczby 10


Dziecko:
- poznaje uniwersalne prawa i obowiązki dzieci na całym świecie,
- uczy się prowadzić dyskusje na temat przestrzegania praw dzieci na całym świecie,
- doskonali umiejętność samodzielnego wyszukiwania informacji na temat różnic
i podobieństw rówieśników w różnych krajach,
- rozwija zdolności językowe poprzez tworzenie rymów do słów,
- doskonali umiejętność przeliczania słów w zdaniach,
- doskonali umiejętność czytania,
- rozwija intuicje geometryczne,
- rozwija kompetencje społeczne,
- doskonali koordynację ruchową w zabawach rytmicznych i tanecznych.
- ćwiczy celność, siłę i pewność rzutów i chwytów.

 

 

WIERSZE I PIOSENKI

Książka - mój przyjaciel

Wiem, że marzenie niejedno
dzięki książkom się spełni.
Odkrywają przede mną
wiele pięknych tajemnic.
I gdybym chciał najzwięźlej
- czym jest książka - tłumaczyć,
powiedziałbym najprościej:
"Mądry, wierny przyjaciel".


Mama jak dobra wróżka

Czy to piesek czy kaczuszka,
czy to kotek czy papużka,
nim dorosną to są najpierw bardzo mali.

Nie potrafią nic robić,
nie wiedzą jak chodzić,
więc się uczą wszystkiego od mamy.

Ref.
Mama jak dobra wróżka,
dobra wróżka z „Kopciuszka”
Zawsze swemu maleństwu pomoże.

Zawsze dziecko wysłucha,
coś mu szepnie do ucha
Mama zawsze jest w dobrym humorze.

Kiedy piesek lub kaczuszka,
kiedy kotek czy papużka
Już dorosną i już nie są tacy mali.

Chociaż żyją już sami,
zdarza się, że czasami
Gdzieś w kąciku zatęsknią do mamy.

 

Uśmiechnij się

Gdy kawała ktoś ci zrobi,
gdy koguta masz na głowie,
gdy pogoda się popsuje,
gdy dostaniesz w szkole dwóję.

Kiedy w pisaku coś się zgubi,
gdy kolega cię nie lubi.
Kiedy w lesie nie ma grzyba
wtedy uśmiech też się przyda.

Usmiechnij się, uśmiechnij się, uśmiechnij się
Ha, ha, hi, hi, he. / x 2


Na raz, na dwa

Morze szumi w muszelkach dłoni twych,
podnieść dłonie do ucha i słuchaj,
Morze snuje opowieść o ludziach złych,
oczy ich są fałszywe, a pięści chciwe,
A przecież dłonie mogą prawdę nieść
i pomóc zawsze kiedy bywa źle.

Ref. Na raz na dwa świat za uszy dziś złap,
ty w przód jak żółw on rakietą ucieka,
Na raz na dwa dość już tego człap, człap,
więc weź się w garść ramion bramą wybiegnij w świat.

 


Jedno jajko pewnej kwoki
pojechało raz tramwajem,
a tramwajarz się obchodził
z pasażerem tak, jak z jajem.

Jedna kura pana Jana
jajko zniosła dzisiaj z rana
i gdakała: „O mój Janie!
Jajko wielkie niesłychanie!”

 

Hip, hip, hurra! – woła Hania.
- Mam wspaniałą hulajnogę!
Hejże, hola! Zaraz ruszam
hulajnogą w długą drogę!

Babunia Helena,
mamusia – Halinka.
A Hanka, Haneczka
to mała dziewczynka.

 

Która godzina, panie zegarze?
Niech zegar zaraz czas nam pokaże!

Zuzanka klocki poustawiała.
Zamek jak z bajki tu zbudowała.
- Brawo, Zuzanko! Teraz na pewno
panna Zuzanna będzie królewną.