Grupa III

Nasza grupa liczy 25 dzieci. Pracują z nami nauczycielki :Ewa Wójcik i Marta Czarczyńska, a pomaga im p. Agnieszka Wojnar.

 

Co miesiąc przedstawiamy Państwu zakres tematów i umiejętności, nad którymi pracujemy.

Oto plan na październik 2020 roku:


I. W OGRODZIE WARZYWNYM
Dziecko:
- nazywa warzywa, wie dlaczego należy je jeść,
- doskonali umiejętność analizy i syntezy słuchowej wyrazów,
- doskonali słuch fonematyczny,
- globalnie odczytuje wyrazy,
- tworzy zbiory wg wybranych cech,
- wie, do czego służy waga, potrafi się nią posługiwać,
- porównuje ciężar przedmiotów stosując określenia; ciężki, lekki, cięższy niż, lżejszy niż, waży tyle samo,
- rozwija wyobraźnię przestrzenną,
- w bezpieczny sposób posługuje się nożem,
- przełamuje niechęć do spożywania warzyw, próbuje pokrojone przez siebie warzywa.

II. JESIEŃ W SADZIE
Dziecko:
- poznaje właściwości owoców
- rozpoznaje i nazywa owoce oraz nazwy drzew z których pochodzą
- rozpoznaje owoce za pomocą zmysłów: smaku, dotyku i węchu
- zna i śpiewa piosenkę „Śliwka Robaczywka”
- stosuje określenia więcej, mniej
- doskonali sprawność manualną
- usprawnia technikę posługiwania się nożyczkami
- rozwija umiejętności słuchania tekstów literackich
- posługuje się plastikowym nożem podczas krojenia owoców – pamiętając o bezpieczeństwie


III. JESIEŃ W PARKU

Dziecko:
- zna park jako środowisko przyrodnicze – rośliny, zwierzęta,
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,
- posługuje się nazwami drzew: dąb, klon, kasztanowiec, brzoza, jarzębina oraz
przyporządkowuje owoc do drzewa,
- podczas wypowiedzi rówieśników spokojnie oczekuje na swoją kolej,
- dba o ład i porządek w miejscu pracy,
- układa rytmy,
- grupuje okazy przyrodnicze wg rodzaju, porównuje liczebność zbiorów,
- rozpoznaje cyfrę „ 1”i „ 2”,
- rozumie i stosuje wyrażenia; na, pod obok, w, za, oraz coraz lepiej orientuje się we wskazywaniu strony lewej i prawej.

IV. JESIEŃ W LESIE
Dziecko:
- wypowiada się na temat krajobrazu leśnego w okresie jesieni
- rozpoznaje zwierzęta przygotowujące się do zimy
- potrafi odróżnić grzyby jadalne od trujących, zna ich wygląd i kolor
- aktywnie uczestniczy w zajęciach
- skupia uwagę na poleceniach nauczyciela
- wie, co to jest kamera obscura
- czynnie bierze udział w zabawach ruchowych
- rozwiązuje zagadki słowne
- doskonali umiejętności segregowania i przeliczania


V. KTO NAM SZYJE UBRANIA?

Dziecko:
- wie, na czym polega praca krawcowej,
- tworzy kompozycje z kolorowych nitek,
- zna wiersz Tańcował igła z nitką,
- zna melodię i tekst piosenki Gdzie te igły?,
- układa historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności,
- zna obraz graficzny litery i, I,
- umie przewlekać sznurek przez wycięte oczka,
- rozwija wyobraźnię i pomysłowość podczas wykonania prac plastycznych i zabaw
konstrukcyjnych,
- doskonali analizę syntezę wyrazową i słuchową.


Wiersze i piosenki

„ Idzie jesień” - piosenka
Idzie jesień, plony niesie,
jesień kolorowa.
Jabłka, gruszki, winogrona,
wszystko w koszu chowa.

Ref.:
Jesień – deszcz i słota –jesień,
złote liście – jesień,
dużo grzybów oczywiście.
Jesień – jarzębina – jesień,
głóg, kalina – jesień,
co nam przyniesie?

Idzie jesień, plony niesie,
jesień kolorowa.
Marchew, buraki ,ziemniaki
wszystko w koszu chowa.

Ref.:
Jesień – stos orzechów – jesień
to żołędzie – jesień,
kasztanów pełno wszędzie.
Jesień – odlot ptaków – jesień.
Dookoła – jesień, jesień nas woła.

 

„Jesień”
Jesień na paluszkach
Spaceruje w parku
I rozdaje wszystkim
Swe skarby w podarku

Wręcza nam bukiety
Kolorowych liści
I smutek zamienia
W roześmiane myśli

Nasypie w berety
Albo do kieszeni –
Kasztanów, żołędzi
I złotych promieni

Pozdrowi wiewiórkę
Roześmianym echem
A potem pożegna –
Cichutko, z uśmiechem…

„ Śliwka Robaczywka” - piosenka
I. AłłłAłłł!
Ktoś mi wierci dziurę w brzuchu
AłłłAłłł!
Ktoś mnie gryzie znów po uchu
Ałłł! Ałłł!
Ktoś mi zrobił dziury w nosie
Ałłł! Ałłł!
Czuję, że mam dziurek osiem
No nie
Jak ten robak śmie?

Ref: Byłam taka urodziwa
Teraz jesteś robaczywa
Na zbyt wiele pozwoliłam
Robakowi
Taka śliwka urodziwa
Jest już robaczywa
Na zbyt wiele pozwoliła
Szkodnikowi.

II. Ałłł! Ałłł!
Ktoś dobiera się do skóry
Ałłł! Ałłł!
Pokazuje mi pazury
Ałłł! Ałłł!
Coś łaskocze mnie po stopie
Ałłł! Ałłł!
On rozpycha się i kopie
No nie - jak ten robak śmie!

Ref: Byłam taka urodziwa... itd.

Brzechwa Jan
„Tańcowała igła z nitką”


Tańcowała igła z nitką,
Igła - pięknie, nitka - brzydko.

Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.

Igła naprzód - nitka za nią:
"Ach, jak cudnie tańczyć z panią!"

Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą - nitka biegiem.

Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,

Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: "Co za igła!"

Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 



 

 

Dołączone zdjęcia:

Grupa IIIGrupa IIIGrupa IIIGrupa IIIGrupa IIIGrupa IIIGrupa IIIGrupa IIIGrupa III