Grupa V

 Grupa V to dzieci w wieku 6 lat.

W naszej grupie pracują  dwie panie nauczycielki: Bożena Mrozowska i Ewa Maroń.
Dziećmi opiekuje się również pani Krystyna Siedlecka.

 

Oto plan na październik 2020:

 

I. DARY JESIENI

Dziecko:
- nazywa warzywa rosnące w Polsce i innych rejonach świata,
- doskonali analizę i syntezę głoskową,
- wie, jak ważną rolę odgrywają owoce i warzywa dla zachowania zdrowia,
- doskonali umiejętność układania rytmów 3-elementowych, uzupełnia brakujące miejce w rytmie.
- rozwija wyobraźnię i wrażliwości na barwy,
- ustala stałe następstwa dni i nocy oraz następstwa pór roku,
- zna i tańczy układ taneczny do piosenki "Jesienny kujawiaczek",
- zna i śpiewa piosenkę "Jarzynowy wóz",
- poszerza słownik czynny o przymiotniki i porównania związane z tematyką owoców.


II. DBAMY O ZDROWIE

Dziecko:

- stosuje zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami,
- rozumie pojęcie "zdrowy styl życia",
- przedstawia sposoby urozmaicania diety w oparciu o Piramidę Zdrowego Żywienia,
- utrwala znak graficzny poznanych liczb,
- zwraca uwagę na odpowiednie dopasowanie ubrania do pogody jesiennej,
- zna obraz graficzny liczby i cyfry 2,
- poszerza słownik czynny o pojęcie ;"podwójne",
- nazywa potrawy; określa, które z nich są zdrowe, a które nie,
- różnicuje produkty zdrowe i niezdrowe,
- utrwala kolejność dni tygodnia i pojęć: jutro, wczoraj, przedwczoraj, pojutrze,
- kreśli szlaczki literopodobne,
- zna i śpiewa piosenkę "Myj zęby"; utrwala nawyki dbania o higienę jamy ustnej.

 

III. JESIENIĄ W PARKU I W LESIE.

Dziecko:
- poszerza wiadomości przyrodnicze
-posługuje się nazwami drzew: dąb, klon, brzoza, kasztanowiec, jarzębina,
-układa kasztany zgodnie z tekstem wiersza,
- zna graficzny obraz litery I, i; przelicza sylaby i głoski w słowie,
- wyróżnia litery i w wyrazach,
- ćwiczy umiejętność posługiwania się materiałem przyrodniczym i plasteliną,
-nazywa kolory i kształty i wielkość liści,
- zna określenie: las deszczowy,
- zwraca uwagę na kolorystykę pracy – jesienne kolory,
- wie, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy w oparciu o utwór "Zapasy na zimę" W. Grodzieńskiej.
- posługuje się pojęciami: barwy ciepłe, zimne, czyste, faktura, kompozycja,
zna i śpiewa piosenkę "Jarzębina".


IV.ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY
Dziecko:
- zna różne techniki malarskie,
-łączy obrazy tego samego rodzaju,
- zna proces powstawania filmu.; poszerza słownik czynny dziecka o pojęcia: reżyser, operator kamery, dźwiękowiec, rekwizyt, charakteryzator, aktor, dekoracja, widz
-wie, kto to jest Fryderyk Chopin,
-zna niektóre fakty z życia kompozytora,
- poszerzanie słownika czynnego dzieci o nazwy instrumentów,
- doskonali umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej słowa ekran, przelicza sylaby i głoski w słowie,
- zna obraz graficzny litery E, e.
-tworzy własną kukiełkę i odgrywa scenki z ich udziałem,
- ćwiczy pisanie poznanych cyfr poprzez ćwiczenia grafomotoryczne.

 

 

PIOSENKI I WIERSZYKI


Jarzębina - piosenka


Już lato odeszło i kwiaty przekwitły,
a jeszcze coś w słońcu się mieni.
to w polu, to w lesie czerwienią się, spójrzcie,
korale, korale jesieni.

Ref: Idzie lasem pani Jesień,
jarzębinę w koszu niesie.
Daj korali nam troszeczkę,
nawleczemy na niteczkę.

Włożymy korale, korale czerwone,
i biegać będziemy po lesie.
Będziemy śpiewali piosenkę jesienną,
niech echo daleko ją niesie.

Ref: Idzie lasem pani…


"Zapasy na zimę"
Biegnie myszka po ściernisku,
Trzyma ziarnko zboża w pyszczku.
- Trzeba zbierać okruszyny,
By nie zginąć pośród zimy.

Skacze, skacze wiewióreczka
Po szumiącym lesie.
Zrywa orzech na leszczynie
I do dziupli niesie.
- Trzeba zbierać już zapasy
Na zimowe, ciężkie czasy!

Pije pszczółka miód na kwiatku,
Długą trąbkę stula.
Wnet zabrzęczy, wnet poleci
Z powrotem do ula.
- Trzeba zbierać dużo miodu,
By nie było w zimie głodu!

Wyjrzał zając spod jałowca.
- Cóż to za krzątanie?
- To już jesień - brzęczy pszczółka -
Jesień, miły panie.

Zbierz korzonki, zbierz kapustę
I brzozową korę,
Byś, zajączku, nie marł z głodu
W tę zimową porę!